Ga naar de inhoud

Sterke cloud-resultaten Microsoft 365 ERP en CRM

Microsoft kondigde onlangs haar resultaten aan van het eerste kwartaal van 2021. Zij communiceerde een omzet van $ 41,7 miljard (een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar), bedrijfsopbrengsten van $ 17,0 miljard (een stijging van 31%) en een winst per aandeel van $ 2,03 (een stijging van 45%). De netto-inkomsten stegen met 45% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar en kwamen uit op $ 15,5 miljard. Deze resultaten overtreffen de verwachtingen van de analisten.

“De Microsoft Cloud, met zijn end-to-end-oplossingen, blijft overtuigende waarde bieden aan onze klanten die $ 17,7 miljard aan commerciële cloud-inkomsten genereren – een stijging van 33% jaar op jaar“, aldus Amy Hood, executive vice president en chief financial officer van Microsoft. Met deze voortdurende groei blijft Microsoft een voorsprong houden op de gecombineerde cloud-activiteiten van Google en Amazon.

In tegenstelling tot andere aanbieders lijkt Microsoft met het Dynamics 365-partnerkanaal niet door de crisis te worden getroffen. De omzet uit de Dynamics ERP- en CRM-producten en cloud-diensten steeg met 26%, voornamelijk als het resultaat van een groei van de cloud-omzet van Dynamics 365 met 45%. Deze groei is ongeveer drie keer groter dan de gemiddelde marktgroei voor ERP- en CRM-oplossingen.

Digitale transformatie

Deze aanhoudende groei stelt Microsoft in staat om haar investeringen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, personeelsgroei en voortdurende innovatie voort te zetten. Waardoor ze haar missie om elke persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken, versneld kan realiseren. Dit is een belangrijke boodschap voor alle huidige en toekomstige Dynamics 365-klanten, aangezien hun digitaletransformatie-trajecten vaak nog maar net zijn begonnen en alleen maar verder lijken te versnellen.

“Meer dan een jaar na de start van de pandemie vertragen digitale adoptiecurves niet. Integendeel. Ze versnellen en het is nog maar het begin”, aldus Satya Nadella, chief executive officer van Microsoft. “Wij ontwikkelen de cloud voor het komende decennium, breiden onze adresseerbare markt verder uit en innoveren in elke laag van onze technologie-stack om onze klanten te helpen veerkrachtig te zijn en te transformeren.”

Deze aanhoudend sterke resultaten bevestigen het vertrouwen dat de Microsoft Dynamics 365-implementatiepartners en hun klanten hebben in een innovatieve toekomst. En als Dynamics 365-partner herhalen we deze mantra graag: “Een strategische keuze voor een Microsoft Dynamics 365-oplossing is een keuze voor een stroom van innovatie die nooit meer zal stoppen.”

DynamicsConsultants

DynamicsConsultants richt zich sinds de lancering van Microsoft 365 Business Central in 2018 al op deze nieuwe technologie. Veel van onze klanten zijn al overgezet en al onze nieuwe klanten zitten uiteraard al op Business Central in de cloud. Er is geen reden meer om te twijfelen aan de definitieve doorbraak van cloud-oplossingen. Met Business Central als onderdeel van het Microsoft 365-cloud-platform heeft het partnerkanaal een prachtige oplossing in handen waarmee klanten snel up-and-running zijn met het nieuwe systeem, en de beheer- en onderhoudskosten veel lager zijn dan bij een traditionele oplossing. Nog even de belangrijkste voordelen op een rij:

Waarom kies je voor Microsoft Dynamics 365 Business Central?

  • Geïntegreerd onderdeel van Microsoft 365-cloud-platform
  • Betaal voor wat je gebruikt (schaalbaarheid)
  • Lage onderhouds- en beheerkosten
  • Moderne en toekomstbestendige oplossing (qua technologie en functionaliteit)
  • AppSource in plaats van maatwerk (in AppSource vind je apps waarmee je de functionaliteit van Business Central kunt verrijken zonder maatwerk te bouwen)

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.