Ga naar de inhoud
Microsoft Dynamics 365 Business Central partner aanpak Analyse

Projectaanpak
stap 2: Analyse

Samen maken wij een gedegen maar snelle analyse van je bedrijfsprocessen

Stap 2: Analyse, stappenplan en begroting

Na de kennismaking heb je een idee met wie je te maken hebt en hebben wij een beeld van jouw organisatie en IT-vraagstukken. Om precies te weten waar je aan toe bent en niet voor verassingen komen te staan doen wij een gedegen maar snelle analyse. We komen een dag bij je op bezoek en je ontvangt van ons een rapportage met daarin de aanpak, het verbeterpotentieel en de financiële businesscase. De upgrade wordt grotendeels fixed price aangeboden.

Tijdens de analyse waarvoor wij standaard vragenlijsten en templates tot onze beschikking hebben behandelen we op hoofdlijnen de volgende onderwerpen:

  • Jouw ambities en doelstellingen bij de upgrade naar Business Central
  • Het huidige applicatielandschap en het beoogde applicatielandschap (vereenvoudiging en integratie zijn daarbij key)
  • Procesoptimalisatie: Bepalen van het verbeterpotentieel, efficienter werken, minder zoeken, klikken en typen, minder papier, betere integratie…. Door mee te kijken met de gebruikers en te spreken met key-users noteren wij welke verbeteringen wij zien en uiteraard vragen we ook naar de verbeteringen die de gebruikers en key-users zien.
  • Maatwerk & interfaces: welk maatwerk en koppelingen zijn er nu? Kunnen we maatwerk vervangen door de standaard, een andere werkwijze of een bewezen app? Kunnen we interfaces beter opzetten, technisch verbeteren middels moderne integratie technologie of aanvullende interfaces realiseren om optimale integratie te bereiken?
  • Documenten en management rapportages. Welke documenten en rapportages zijn nu in gebruik. Welke moeten mee naar de nieuwe omgeving? Kunnen we rapportages opnieuw gebruiken of moeten die worden overgezet naar PowerBI?
  • Kosten/baten analyse. Wat zijn de huidige kosten en wat kost het in de nieuwe situatie. In veel gevallen krijgt je tot wel 60% korting bij het inruilen van oude licenties naar Business Central online abonnementen.
  • Tot slot bespreken we de planning en aanpak. Wanneer wil je starten, wat zou een geschikt moment zijn om live te gaan en beschikbaarheid van resources zowel aan jullie als onze kant. We moeten het samen doen, beschikbaarheid van mensen is daarbij van doorslaggevend belang.