Ga naar de inhoud
Onze aanpak Dynamics 365 Business Central SucceedIT_1

Succesvolle inrichting van Business Central in 7 stappen

Wij helpen je bij een succesvolle overgang naar Microsoft 365 Business Central. Met onze bewezen aanpak met 7 heldere stappen creëren wij  duidelijkheid, efficiëntie en het gewenste eindresultaat. Maak gebruik van de toekomstbestendige oplossing voor MKB handels– en productiebedrijven. 

Een succesvol & efficiënt project 

Als handels- of productiebedrijf wil je dat je processen als een huis staan. Geen papieren die de organisatie rond gaan, geen onnodige handmatige invoer van data. Een gestroomlijnd proces op een modern en toekomstbestendig platform.  

Wat mag je verwachten?

  • De digitalisatie van jouw belangrijkste processen zoals inkoop, verkoop, voorraadbeheer, productie, logistiek en de financiële administratie.
  • Een goede samenwerking tussen je afdelingen en bijbehorende processen.
  • Makkelijk integratie en samenwerking met E-commerce, logistiek dienstverleners, transporteurs en andere partijen en oplossingen in jouw bedrijfsketen.  

7 stappen voor een succesvol en efficiënt project

Bij SucceedIT werken we met een bewezen, heldere aanpak. Door projecten op deze manier aan te vliegen, zijn we erg efficiënt en ervaar jij zo snel mogelijk de voordelen van het werken met jouw oplossing.

  1. Analyse en fixed price offerte
  2. Projectplan en kick-off 
  3. Processen inrichten en workshops
  4. Documentatie, integratie en management Rapportages 
  5. Training, testen en acceptatie 
  6. Go-live
  7. Support 

Wil jij overstappen van Dynamics NAV naar Business Central? Een upgrade project ziet er net iets anders uit. Daarom hebben wij deze voor je uitgewerkt in het stappenplan: ‘Overstappen van NAV naar Business Central’. Zo weet jij exact wat je kunt verwachten.  

Stap 1 Analyse en fixed price offerte

Tijdens de analyse brengen we samen met jou de prioriteiten in kaart, waaronder gericht op handels- en productieprocessen of projecten. Deze vullen we aan met de nodige functionaliteiten door middel van apps. Ook worden de documenten en managementrapportages in kaart gebracht.  

Aan het einde van deze stap weet je precies welke keuzes er maakt zijn of gemaakt moeten worden en wie waar verantwoordelijk voor is. Vervolgens ontvang je een fixed priced offerte met duidelijk inzicht in de kosten en wat er opgeleverd wordt, uitgezonderd van mogelijk specifiek maatwerk of te bouwen interfaces.

Stap 2 Opstellen Projectplan en Kick-off

We ontwikkelen een projectplan dat naadloos aansluit op jouw behoeften en de vastgestelde wensen, met een bijhorende lijst aan deliverables. Tijdens de gezamenlijke kick-off bespreken we de scope en verwachtingen, lichten we de aanpak verder toe en gaan we aan de slag met de eerste activiteiten.

Onze complete aanpak

De gids naar Business Central

Wil jij weten wat je van ons kunt verwachten? Onze volledig en uitgebreide projectaanpak vind je ook in onze gids voor overstappen naar Business Central.

Stap 3 Processen inrichten en trainen in 1

In deze stap focussen we ons op het inrichten van Business Central en eventuele apps die jouw bedrijfsprocessen ondersteunen. In procesgerichte workshops (inkoop, verkoop, finance etc.) leer jij alles over het systeem. Ondertussen zeten wij de laatste puntjes op de i. 

Stap 4 Documenten, koppelingen en overige

De belangrijke documenten binnen jouw bedrijf worden opgesteld, zoals facturen, orderbevestigingen en pakbonnen. Daarnaast integreren we alle relevante systemen, zoals je webshop of logistiek dienstverlener tijdens deze stap. Indien nodig voeren we minimaal maatwerk uit om aan specifieke eisen te voldoen. 

Stap 5 Training, test & acceptatie

Jij en je team krijgen specifieke training om volgens de processen te werken en deze te optimaliseren. Ook voeren wij uitgebreide tests uit, om te zorgen dat de omgeving voldoet aan de verwachtingen. Samen werken we in de acceptatieomgeving, om er zeker van te zijn dat alles functioneert, voordat we overgaan naar de go-live. 

Stap 6 Go-live

Yes, het is tijd voor de go-live! Met een helder stappenplan, gericht op jouw bedrijf, voeren we de live gang van jouw omgeving uit. Wij zorgen voor een naadloze overgang met het overzetten van data en staan klaar om eventuele problemen direct op te pakken.  

Stap 7 Support

Twee weken na de live gang, ga je over naar de ondersteuningsfase. Als partner bieden wij een Service Level Agreement aan, waarin alle afspraken voor ondersteuning helder zijn. Ons Supportteam staat voor jouw klaar om je te helpen!

Vrijblijvende kennismaking

Neem dan contact op met ons

Heb je vragen over onze werkwijze of wil je meer informatie over onze diensten of producten? Onze collega, Janno, helpt je graag verder! Neem vrijblijvend contact met ons op en krijg antwoord op je vragen. 

Velzart
natec