Ga naar de inhoud

Inrichten van Business Central

Je hebt je goed voorbereidt, gedegen vooronderzoek gedaan en weet wat je wilt. Jouw organisatie heeft gekozen voor Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Je kiest voor SucceedIT, wat kun je verwachten?

Microsoft Dynamics 365 Business Central wordt verkocht via partners zoals SucceedIT.  De partners verzorgen naast de licenties vaak ook de inrichting van Business Central. Het is het dan ook van belang dat je je partner voor Business Central kiest die bij je past. De inrichting begint met het analyseren van je huidige bedrijfsprocessen.

Analyse en fixed price offerte

  • Prioriteiten bepalen: handels- en productieprocessen of projecten.
  • Functionaliteiten worden verrijkt met apps
  • we brengen de documenten en management rapportages in kaart
  • Keuzes maken: wie, wat, wanneer
  • Offerte duidelijk inzicht in kosten en wat wij leveren.
  • Wij bieden alles fixed price aan uitgezonderd specifiek maatwerk of te bouwen interfaces.

Projectplan en kick-off

  • Projectplanning en deliverable lijst
  • Gezamenlijke kick-off met
    • Scope en verwachtingen
    • Toelichting aanpak
    • Start met de eerste activiteiten

Processen inrichten en trainen in 1

  • We richten het systeem -en eventuele apps in
  • Proces gerichte workshops (inkoop, verkoop, finance etc.)
  • Jij leert het systeem en wij zetten de puntjes op de i

Ben jij klaar voor Business Central?

Neem nu contact op en maak kennis met onze consultants

Documenten, koppelingen en overige

  • Documenten zoals facturen, orderbevestigingen, pakbonnen opmaken
  • Integratie met andere systemen, bijvoorbeeld webshop of logistiek dienstverlener
  • Indien echt nodig klein maatwerk

Training, test & acceptatie

  • Trainen projectleden gericht op hun processen
  • Systeem in detail testen door gebruikers
  • Acceptatie test
  • Go-live voorbereiden
Arjan Huveneers SucceedIT

Onze projecten zijn echt leuk,
dat is dankzij de heldere en pragmatische aanpak

Arjan Huveneers
Consultant

Go-live

  • Go-live in een gedetailleerd stappenplan, soms wel op uur niveau
  • Overzetten van de data;  stamgegevens, startbalans, voorraadwaarde en openstaande debiteuren en crediteuren
  • We komen bij jou langs op de dag (en indien nodig de dagen erna) van go-live
  • Ook al is er goed getest, er kunnen altijd dingen misgaan, sterker nog er zullen dingen mis gaan. Deze lossen we op met elkaar.

Support

  • Ongeveer 2 weken na go-live ga je over op support zoals wij dat noemen
  • We stellen een Service Level Agreement op (supportcontract) waarin de afspraken staan over support. Je betaald hiervoor een vast bedrag per maand, zodat je geen verrassingen achteraf krijgt.
  • Onze supportafdeling staat tijdens kantooruren voor je klaar, helpt jou bij problemen en beantwoord jouw vragen.
  • Ook regelen zij dat je 2 keer per jaar een nieuwe update van Business Central krijgt.

Wil jij ook je ERP inrichten zonder maatwerk?

Neem dan contact op met ons