Ga naar de inhoud
SucceedIT Werken met Microsoft Dynamics 365 Business Central is leuker en makkelijker document management beheren van documenten

Met een ERP meer ruimte voor online groei

De online verkoop gaat goed, maar hebben je interne processen moeite om het bij te houden? Dan is het tijd voor een ERP. We vertellen je hoe!

Geef je e-commerce ruimte voor groei

Je hebt een succesvolle webshop en merkt dat je steeds meer verkoopt. Dit is natuurlijk heel fijn, maar je merkt ook dat de je processen rondom de verkoop moeite hebben alle verkopen te verwerken. Je medewerkers zijn minder blij en je klanten worden steeds vaker teleurgesteld. Een negatieve spiraal die je moet doorbreken. Een ERP systeem gaat je helpen! Met Business Central van Microsoft leg je de basis voor oneindige groei met e-commerce.

5 tekenen dat je e-commerce een ERP nodig heeft:

  1. Je moet meer en meer voorraad aanhouden, en je weet zelf niet meer waar welke producten zich bevinden
  2. Het handmatig verwerken van de orders neemt veel te veel tijd in beslag
  3. Klanten zijn minder tevreden omdat er fouten in levering of klantenservice ontstaan
  4. Je keuzes in assortiment en tarieven hebben hebben cruciale impact op  je omzet en winst
  5. Het complete proces complexer wordt en je met meerdere systemen moet werken

Hoe helpt het ERP van Microsoft jou?

Tijd om actie te ondernemen en dat betekent niet meteen meer mensen aannemen. Met behulp van een Business Central kan je namelijk alle uitdaging aan.

Toenemende complexiteit:

Als je webshop groeit en je bedrijfsprocessen complexer worden, helpt een ERP-systeem om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en aan elkaar te verbinden. Zeker als je te maken hebt met meerdere verkoopkanalen, grote voorraadbeheeruitdagingen, complexe orderafhandeling of behoefte hebt aan geavanceerde rapportagemogelijkheden.

Voorraadbeheer:

Als je met je webshop producten verkoopt en je voorraad groeit, kan een ERP-systeem je helpen om je voorraadniveaus nauwkeurig bij te houden en te beheren. Dit zorgt ervoor dat je niet te veel of te weinig voorraad hebt. Te veel voorraad kost geld en bij te weinig voorraad kan je niet snel genoeg leveren en kost omzet. ERP minimaliseert voorraadverspilling en zorgt voor een efficiënter voorraadbeheer.

Orderverwerking:

Als je het aantal bestellingen hard stijgt en handmatige orderverwerking te tijdrovend of foutgevoelig wordt, helpt een ERP-systeem je door het proces te automatiseren. Bestellingen die binnenkomen via je webshop worden direct geïntegreerd met het ERP-systeem, waar de order verder volledig geautomatiseerd afgehandeld wordt en je producten verzonden worden. Hiermee bespaar je tijd en verklein je de kans op fouten.

Klanttevredenheid:

Als je webshop groeit moet je de efficiëntie van je bedrijfsprocessen verbeteren. Voor je klanttevredenheid is het erg belangrijk dat je bestelling snel kunt leveren, hier kan je voor zorgen door processen te automatiseren. Het stelt je in staat meer bestellingen te verwerken, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit en klanttevredenheid.

Rapportage en analyse:

Een ERP geeft je gedetailleerde rapportage en analyse van je webshop activiteiten, inclusief verkoopcijfers, voorraadstatus, klantgegevens en financiële overzichten. Je krijgt geavanceerde rapportage mogelijkheden, dit geeft je waardevolle inzichten om weloverwogen beslissingen te nemen. Bijvoorbeeld welke producten lopen goed, welke producten kunnen in de aanbieding en zoveel meer.

Met een ERP optimaliseer je je bedrijfsprocessen, bespaar je kosten én leg je een goede basis voor toekomstige groei.  Je klanttevredenheid en omzet zal stijgen dankzij de naadloze integratie tussen je e-commerceplatform en ERP-systeem.

In 5 stappen naar online succes

Je online activiteiten hebben steeds meer succes, maar op de achtergrond wordt de beheersbaarheid moeilijker en de hoeveelheid werk meer. Of je een B2C of B2B organisatie bent. Online succes vergt een strak proces binnen je organisatie. Een ERP als drijvende motor gaat je veel efficiëntie en waarde opleveren. Dit hebben we al vele malen in de praktijk gezien. We helpen je op weg naar een strak en simpel proces om jouw ambities en groei te ondersteunen.

  1. Vergaar informatie

    Deze stap heb je eigenlijk al gemaakt door dit artikel te lezen. Lees ook het Whitepaper “in 5 stappen naar online succes” en neem dan contact op voor meer advies voor jouw specifieke case.


  2. Spreek met ervaren mensen

    Tijdens het eerste gesprek met een van onze experts bespreken we waar je staat en waar je naar toe wilt. we horen graag hoe je nu werkt en waar de frustratie of moeite zit en we vertellen wat onze ervaring is.


  3. Analyse

    We maken een analyse van jullie huidige applicatielandschap en processen en de wensen voor de toekomst. Er komt een duidelijke strategie en stappenplan.


  4. Roadmap

    Je krijgt de uitwerking van de analyse en we stellen samen een roadmap op;  Het stappenplan voor het komende jaar of meerdere jaren en we bepalen welke onderdelen wanneer opgepakt worden. Uiteraard hoort daar ook een begroting bij. 


  5. Software & partner selectie

    Al je wensen zijn in kaart en nu kiezen we de juiste software en partner. Wij kennen de markt goed en adviseren wat bij je bedrijf past. We voeren samen de gesprekken met de leveranciers en zodat je een goede keuze kan maken.  


  6. Projectbegeleiding & realisatie 

    Het project gaat starten. Wij ondersteunen tijdens het project, we weten wat de valkuilen zijn en kunnen deze voorkomen. We zorgen voor een goede scope & budget bewaking en onze consultants zorgen voor een vlekkeloze implementatie. Samen zorgen we voor een succesvol project! 


Lees onze blogs over e-commerce!