Ga naar de inhoud

Keizers Haaksbergen B.V. – Magazijnscanning met Microsoft Dynamics 365 Business Central

“Onze magazijnmedewerker kon zo aan de slag met de scanner, dat was super easy.”

keizers.nu Business central scanningKeizers is een technische handelsonderneming en groeit hard dankzij een sterke inzet op e-commerce. Keizers is gespecialiseerd in groentechniek, denk hierbij aan tuingereedschappen als heggenscharen, grasmaaiers en kettingzagen. Keizers is gevestigd in Haaksbergen en levert producten aan consumenten en de zakelijke markt. Door de groei die Keizers de afgelopen jaren doormaakte, ontstond er behoefte aan een goed back-end systeem, gekoppeld aan de webshop. Vooral op het vlak van voorraadbeheer en orderafhandeling begon Keizers de grip een beetje te verliezen.

Keizers werkte al met Microsoft 365, een keuze voor Dynamics 365 Business Central lag daarom voor de hand. Een oplossing met moderne integratiemogelijkheden en standaardmodules voor onder andere inkoop, verkoop, service, voorraadbeheer, WMS en de financiële administratie. Kortom, een oplossing waar Keizers voorlopig mee vooruit kan. We gaan in gesprek met Bas Keizers, directeur van Keizers Haaksbergen B.V.

Waarom hebben jullie voor ons gekozen?

“SucceedIT | Dynamicsconsultants  viel ons op, omdat zij online heel actief zijn. De site is lekker duidelijk. Wij zijn een praktische club en maken dingen vooral niet moeilijk. SucceedIT past goed bij ons en de samenwerking verloopt prima. De consultants, in ons geval Gerald Loves, reageren snel en kundig.”

Waarom heb je gekozen voor Business Central?

“Wij wilden per se een cloud-oplossing, als klein bedrijf zonder eigen IT-afdeling wil je het beheer zelf niet doen. Maar we zochten wel een oplossing met een goede functionaliteit voor voorraadbeheer en magazijnhandelingen. De kleinere beschikbare cloud-oplossingen zijn niet geschikt voor goed voorraadbeheer. We zijn gecharmeerd van de integratie tussen Microsoft 365 en Business Central. Business Central is relatief goedkoop in vergelijking tot andere systemen.”
Het systeem is al zo compleet, dat we geen maatwerk hebben laten bouwen. Alles wat wij willen past binnen de standaard, dat is ook een groot voordeel.

Jullie besloten direct te gaan scannen in het magazijn, waarom?

“De goederenontvangst-registratie moest echt beter, het vroeg veel te veel handmatig werk en er werden te veel fouten gemaakt. We moesten gaan scannen om onze voorraad snel bij te werken en accuraat te houden. Onze magazijnmedewerker kon zo aan de slag met de scanner, dat was super easy. We hebben op advies van SucceedIT gekozen voor Mobile WMS van TaskletFactory, een met Business Central geïntegreerde scanningsoplossing.”

 

keizers.nu scanning magazijn tasklet factory

Wat heeft Business Central voor jullie opgelost?

“Drie dingen die eruit springen: rapportages, onze webshopkoppeling en scanning.
De standaardrapportages van Business Central zijn al vele malen beter dan we voorheen hadden. Daarnaast maken wij nu gebruik van PowerBI. Het is echt een gigantisch voordeel dat je met PowerBI zo makkelijk rapportages kunt maken. Dat kunnen we gewoon zelf, dat hoef je met een ander pakket echt niet te proberen.

Een goede koppeling met onze WooCommerce-webshop. De API’s (koppelingen) zijn goed en makkelijk op te zetten. We wisselen orders, artikelen, klantinformatie en betalingsinformatie uit met de webshop. Dat scheelt ons enorm veel tijd. De manier van koppelen is flexibel en toekomstbestendig, daar kunnen we verder op bouwen.”

“Nu we onze producten ook via Bol.com en Amazon aanbieden, moet onze voorraad wel juist zijn en realtime kloppen. Door te gaan scannen hebben we veel minder manco’s bij goederenontvangsten. Het was wel even wennen, maar onze voorraadinformatie is nu veel accurater, we hoeven minder nee te verkopen en het in- en uitslagproces is ook nog eens veel efficiënter.”