Ga naar de inhoud

In gesprek met Pieter-Jan Bos (NuBuiten) over Dynamics 365 Business Central

Nubuiten Business CentralNuBuiten koos als een van de eersten voor Microsoft Dynamics 365 Business Central, de cloud ERP-oplossing als onderdeel van het Microsoft 365-platform. Op 10 december 2018 werd gestart met de implementatie van Business Central, een versie die nog maar net implementatie-waardig was.

Begin 2019, enkele weken na de start van het project, gingen de financiële administratie, inkoop, verkooporderafhandeling en het voorraadbeheer al live met Business Central. De integratie met de webshop was daarin cruciaal.

NuBuiten is een e-commerce bedrijf met meer dan 30.000 artikelen voor in en om de tuin. Denk hierbij aan tuinhuisjes, schuttingen, bestrating en tuinmeubelen, tot hele sauna’s. Met meerdere voorraadlocaties, een eigen productielocatie en zeer veel e-commerce activiteiten, is het niet de meest eenvoudig te automatiseren omgeving.

NuBuiten kenmerkt zich door een ICT-visie waarin steeds in kleine stappen verbeteringen worden doorgevoerd. Eerst de basis, daarna in de loop van 2019 een oplossing voor digitalisatie van inkomende factuurstromen, het goedkeuringsproces (Document Capture) en een oplossing voor de transportorderafhandeling (ShipIT). En steeds maar weer de integratie met het e-commerce platform een stapje verder brengen, om een efficiënte en foutloze afhandeling van het groeiende aantal orders te kunnen blijven verwerken. NuBuiten zoekt steeds naar hoe zij het maximale uit de software kan halen en is daarbij innovatief en creatief.

In dit gesprek met Pieter-Jan Bos, directeur van NuBuiten, spreken we over de recente ICT-ontwikkelingen die bij NuBuiten zijn doorgevoerd.

Wat hebben jullie de afgelopen tijd gedaan om het proces nog efficiënter te maken?

“Wij hebben een app gebouwd om de orderregelstatus heel makkelijk te kunnen bewerken. Bij ons bestaat een verkooporder uit relatief veel regels. De status en logistieke afhandeling kunnen per orderregel verschillen. Een bestelling kan bestaan uit rechtstreekse leveringen, maar ook uit leveringen van verschillende voorraadlocaties. Ook het transport kan verschillen; kleine producten met een pakketdienst en grotere producten met onze transporteurs. Daarnaast hebben we gezorgd dat we voor iedere verkooporderregel direct inzicht hebben in de marge en de voorraadlocatie. Dat is een handig en voor ons proces noodzakelijk inzicht om de grote hoeveelheid en diversiteit aan verkooporderregels efficiënt te kunnen verwerken.”

“Uiteraard is ook de communicatie met onze klanten van groot belang. Zij willen weten wat de status van hun bestelling is. In het verleden hadden we veel communicatie per mail en telefoon. Om deze communicatie te stroomlijnen zijn wij gebruik gaan maken van agilesWorkflow, een geavanceerde workflowoplossing uit de Microsoft AppSource die ons door SucceedIT werd aanbevolen. Hiermee gaan wij op basis van een bepaalde orderstatus automatisch klanten informeren. Simpel gezegd resulteert het omzetten van een verkooporder naar een bepaalde status, nu in een automatische verzending van een voorgedefinieerd e-mailbericht aan de klant.”

 

NuBuiten in gesprek met Pieter-JAn
In gesprek met Pieter-Jan Bos, directeur van NuBuiten

En wat zijn de plannen voor 2021?

“In 2021 gaan we een datawarehouse bouwen om data uit ons e-commerce platform en Business Central samen te brengen voor slimme voorspellende analyses en managementrapportages. Tevens gaan we verder bouwen aan de integratie met de webshop. Het is belangrijk voor ons dat we klanten alternatieven kunnen bieden voor producten die niet voorradig zijn en dat we betere informatie kunnen geven over verwachte levertijden.”

“Het is nooit klaar, er blijven steeds nieuwe goede oplossingen komen die op Business Central geplugd kunnen worden en die de functionaliteit verrijken. SucceedIT informeert ons daar goed over en daardoor kunnen wij maatwerk beperken. Ook onze organisatie blijft veranderen: een sterke groei, nieuwe logistieke en e-commerce concepten. Het blijft zaak je daaraan aan te passen en flexibel en snel te reageren. Het Microsoft 365-platform leent zich daar heel goed voor. Web-based, toekomstbestendig, flexibel en schaalbaar, en makkelijk te koppelen middels API’s en webservices. We hebben er geen moment spijt van gehad om als een van de eersten met SucceedIT de  implementatie van Business Central te doen. Met Business Central als solide basis kunnen wij voorlopig vooruit!”

 

[mkdf_separator class_name=”” type=”full-width” position=”center” color=”#fe5000″ border_style=”solid” width=”” thickness=”2″ top_margin=”” bottom_margin=””]

Welk ontwikkelingen zien wij?

 

“De wijze waarop bedrijven onderling zakendoen is drastisch aan het veranderen, ingegeven door kostenbesparingen en snelheid van handelen. Wie nu de mogelijkheid heeft om structureel te investeren in zijn noodzakelijke digitale transformatie zal er straks sterker voor staan. Wij bieden een integrale schaalbare e-commerce oplossing bij zowel B2B als D2C (Direct-to-consumer) ambities met als fundament het Microsoft Dynamics 365 Business Central ERP.”

 

Martin Plaat, Directeur SucceedIT

Martin Plaat

 

[mkdf_button size=”” type=”” text=”Neem contact met ons op” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”https://www.dynamicsconsultants.nl/contact-3/” target=”_self” color=”#ffffff” hover_color=”#fe5000″ background_color=”#fe5000″ hover_background_color=”#ffffff” border_color=”#fe5000″ hover_border_color=”#fe5000″ font_size=”” font_weight=”” margin=””]