Ga naar de inhoud

Hoe Vandeputte Medical meer impact maakt door de overstap naar de cloud

Van papier naar de cloud

Vandeputte Medical is een medische groothandel, gespecialiseerd in eerste hulp verlening. Al bijna 40 jaar ondersteunen zij hulpverleners die levens redden, waaronder ambulances, verpleeghuizen en GGD’s in zowel Nederland als België.

Onlangs hebben zij de overstapt gemaakt naar Microsoft 365 Business Central, hebben zij hun supply chain gedigitaliseerd en klantportalen geïntroduceerd. Hierdoor is Vandeputte in staat betere service en producten te leveren, om hulpverleners nog beter te ondersteunen bij het redden van levens.

In deze blog lees je in het kort hoe ze binnen Vandeputte hun bedrijfsprocessen hebben geoptimaliseerd en welke plannen zij hebben voor de toekomst. Meer weten? Je bekijkt het volledige interview in onderstaande video! ⬇️

Optimalisatie van bedrijfsprocessen

Vandeputte Medical ging van hun on-premise Navision-oplossing over naar de cloud om efficiënter te werken en klaar te zijn voor de toekomst. Wendy Kanters, COO bij Vandeputte: “We wilden graag naar de cloud omdat dit de toekomst is en we met deze overstap gebruik kunnen maken van diverse applicaties.”

Om het werk in het magazijn makkelijker-en efficiënter te maken en fouten tijdens het order picken te voorkomen maakte ze de keuze voor de slimme oplossing, Tasklet Factory. Met deze applicatie voor Business Central, ga je te werk met scanners waarmee je alles rondom goederenontvangsten, traceringsinformatie, orders digitaliseert en koppelt aan je ERP-systeem.

Daarnaast werkt Vandeputte Medical ook samen met Ecomwise om een klantportaal in Magento op te zetten. Dit portaal biedt klanten toegang tot informatie zoals pakbonnen, facturen en onderhoudsinformatie van apparaten. Dit klantportaal is direct gekoppeld aan het ERP Business waarbij de klant alle informatie kan inzien en kan downloaden.

Verbeteringen en toekomstplannen

Door de overstap te maken naar de cloud heeft Vandeputte verschillende bedrijfsprocessen weten te digitaliseren, automatiseren en te vereenvoudigen. Hierdoor zijn zij nu veel minder tijd kwijt aan handmatige taken, maken ze minder fouten, wat resulteert in minder klachten.  Binnenkort worden in samenwerking met Ecomwise de dashboards geïmplementeerd, waarmee ze een helder overzicht krijgen van producten die onderhoud nodig hebben of  snel aan vervanging toe zijn. Dit helpt klanten om vooruit te plannen  voor het vervangen van producten en geeft hun tijd om dit bijvoorbeeld op te nemen in hun budget.

Verder zal Vandeputte ook de app Ship-IT toe gaan voegen aan hun Business Central omgeving. Met deze introductie wordt ook het hele proces rondom orders en labels geautomatiseerd. Handmatige handelingen zijn dan verleden tijd.

Daarnaast  wordt ook het proces rondom banktransacties aangepakt. Momenteel wordt dit nog getest door consultants van SucceedIT en zal het zo snel mogelijk in gebruik genomen worden.

Meer informatie over Business Central

Ben je op zoek naar meer informatie of wil je meer weten over de overstap naar Dynamics 365 Business Central of klantportalen ? Dan kan je altijd contact met ons opnemen via [email protected] of +31 (0)85 110 22 85. Of lees hier meer klantverhalen en ontdek zelf hoe onze klanten de overstap naar Business Central hebben ervaren.