Ga naar de inhoud

Headless e-commerce – Succes met e-commerce

Headless e-commerce, een term die je steeds vaker hoort binnen e-commerce. Wat is het precies en moet jij ook met deze ontwikkeling mee of is het niet voor elk bedrijf de beste oplossing?   

Wij gingen in gesprek over headless e-commerce met Yannick Röling, Commercial Director bij Happy Horizon. In deze blog vatten we enkele highlights voor je samen. Benieuwd naar meer? Bekijk hier het interview om alle ins en outs te ontdekken over headless e-commerce.⬇️

Headless vs. Monolitisch

Wat is het verschil tussen headless en monolitisch e-commerce? De traditionele architectuur van een webshop wordt door Yannick beschreven als ‘monolitisch’, hierbij wordt bedoeld: één systeem voor alle functionaliteiten. Hierbij zijn de front-end en back-end met elkaar verbonden.  

Bij headless wordt de front-end losgekoppeld van de e-commerce functionaliteiten in de back-end, in tegenstelling tot de monolitische architectuur. Dit biedt jou als bedrijf weer nieuwe mogelijkheden op het gebied van design, snelheid en functionaliteiten.  

Wil je meer weten over headless e-commerce? Bekijk dan hier de video over headless e-commerce! 

Meer weten over de mogelijkheden binnen e-commerce?

Bij SucceedIT helpen wij onze klanten vooruit, ook op het gebied van e-commerce en PIM systemen. Wil jij je verder verdiepen in e-commerce en B2B portalen? Wij hebben de kennis in huis, het netwerk en we weten dat e-commerce meer is dan het bouwen van een portaal of webshop. Wij helpen je graag verder!  

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf

Meer weten of benieuwd naar de mogelijkheden die er zijn op het gebied  van e-commerce? Neem dan gerust contact op met Samanta Pijl, E-commerce Consultant bij SucceedIT.