Ga naar de inhoud

FEBO’s recept voor succes: digitalisering en tijdbesparing met Business Central

Onlangs is FEBO succesvol overgegaan naar Microsoft Dynamics 365 Business Central! Om aan de slag te gaan met de toekomstbestendige ERP functionaliteiten en de overstap naar de Cloud, stond Business Central al enige tijd hoog op de wensenlijst. Zo maakte FEBO gebruik van verouderde boekhoudmethoden die hoognodig gemoderniseerd moesten worden om hun financiële processen efficiënter te maken en meer gestroomlijnd te werken met de filialen. 

FEBO, opgericht in 1941 als Bakkerij FEBO, is van een lokale bakkerswinkel in Amsterdam uitgegroeid tot een begrip in Nederland. Het bedrijf wordt momenteel geleid door Dennis de Borst (3e generatie), kleinzoon van oprichter Johan de Borst en telt 77 filialen in 35 Nederlandse steden. De dagverse snacks worden in eigen productiekeuken bereid en geproduceerd van verse ingrediënten waarbij de kwaliteit en de familierecepturen centraal staan. Hoe zij al ruim 80 jaar succesvol zijn? Ze blijven innoveren met nieuwe technologieën en het optimaliseren van processen.

In deze blog lees je hoe de overstap naar Business Central is verlopen en waarom FEBO voor SucceedIT als partner heeft gekozen. Of bekijk onderstaande video, waarin zij dit zelf uitleggen ⬇.

Naar Microsoft Dynamics 365 Business Central

Na grondig onderzoek en analyse van hun huidige systemen en processen is FEBO op zoek gegaan naar een nieuw, toekomstbestendig boekhoudprogramma. Zij kwamen al snel uit bij Microsoft Dynamics 365 Business Central. Ilker Delener, Finance Controller bij FEBO, merkt op: “Microsoft Dynamics 365 Business Central sloot naadloos aan op onze doelstellingen en toekomstplannen.” Hij voegt eraan toe: “Business Central bood niet alleen financiële functionaliteiten, maar ook een uitgebreid scala aan apps en mogelijkheden die volledig aansloten op onze behoeften. Wat ons met name aansprak, was de flexibiliteit van het systeem, waardoor we nieuwe functies eenvoudig konden toevoegen en aanpassen aan onze vereisten.”

SucceedIT als partner voor succes

Naast een toekomstbestendig systeem, zocht FEBO naar een betrouwbare partner om hen te begeleiden tijdens de overstap. Na het vergelijken van meerdere partijen, kozen zij uiteindelijk voor SucceedIT. De uitgebreide ervaring, expertise, en het vertrouwen dat SucceedIT gaf om het project succesvol te kunnen begeleiden gaf de doorslag.

Ilker: “SucceedIT heeft ons bijgestaan bij het identificeren van onze behoeften, niet alleen binnen onze afdeling, maar ook in andere afdelingen van FEBO. Ze hebben een gedetailleerd projectplan opgesteld en dit nauwgezet gevolgd, waardoor de implementatie vlot kon verlopen. Ze boden niet alleen begeleiding, maar vroegen ook om onze inbreng, zodat we samen aan het project konden werken. Dit was met name merkbaar tijdens de Go Live-fase, waarin ze ons uitstekend hebben ondersteund.”

Het resultaat

De vernieuwing van het systeem heeft FEBO niet alleen geholpen om sneller gegevens aan onze franchisehouders en vestigingen te leveren, maar ook in staat gesteld om sneller in te grijpen als er problemen worden geïdentificeerd. Dit leidt tot aanzienlijke tijdsbesparingen en een verbetering van de algehele efficiëntie. Het feit dat zij nu Power BI-rapportage gebruiken om gegevens te analyseren en te presenteren, is een bijkomend succesverhaal. Het is daarom wel duidelijk dat de overgang naar Microsoft Dynamics 365 Business Central een positieve stap is geweest voor FEBO.

Meer informatie over Business Central

Ben je op zoek naar meer informatie of wil je meer weten over de overstap naar Microsoft Dynamics 365 Business Central? Dan kan je altijd contact met ons opnemen via [email protected] of +31 (0)85 110 22 85. Of lees hier meer klantverhalen en ontdek zelf hoe onze klanten de overstap naar Business Central hebben ervaren.