Ga naar de inhoud

Burton Car Company – Upgraden van Navision naar Business Central 

Burton Car Company, gevestigd in Zutphen, levert internationaal exclusieve (sport)auto’s. Onder het merk 2CV Parts leveren zij ook auto-onderdelen. Zo’n 4.000 verschillende artikelen, die zij verkopen via hun online-kanaal.  

Burton zag de webshopverkopen de afgelopen 10 jaar flink groeien. Dit verkoopkanaal wordt steeds belangrijker en daarmee nam de vraag naar een goede integratie tussen de webshop en de ERP-oplossing toe. De huidige ERP-oplossing sloot niet meer aan bij de wensen en eisen van Burton. Het werd tijd om over te stappen op een toekomstbestendige oplossing. Deze oplossing vonden zij in Microsoft Dynamics 365 Business Central.

 

 

Van on-premise naar de cloud

Burton Car Company werkte met een lokaal geïnstalleerde (on-premise) versie van Navision. Na installatie hadden er vrijwel geen updates meer plaatsgevonden, zo bleken de beveiliging en de back-ups al enige tijd niet meer optimaal. Maar het grootste probleem was de gebrekkige integratie tussen Dynamics NAV en de webshop. Met de cloud-based ERP-oplossing Business Central kon dit probleem worden opgelost. Hiermee is Burton Car Company in staat meer bedrijfsprocessen te automatiseren en veel efficiënter te werken.

Een goede match

Arjen Oude Alinkoperationeel directeur Burton Car Company: “Op het moment dat we kennismaakten met DynamicsConsultants was er meteen een klik. Dat komt omdat ze down to earth zijn en een businesscase ‘simpel’ aanvliegen. Er waren een aantal uitgangspunten van DynamicsConsultants die mij aanspraken zoals: het elimineren van maatwerk en de heldere afspraken op het vlak van prijsstelling.”

Aanpak

DynamicsConsultants staat voor een heldere, pragmatische aanpak en het elimineren van complex maatwerk. Upgrade-projecten van Dynamics NAV naar Business Central worden door DynamicsConsultants zoveel mogelijk uitgevoerd tegen een fixed-price. Zo ontstaan er geen verrassingen achteraf en weet een opdrachtgever precies waar hij aan toe is.

Arjen vervolgt: “Vanaf het begin van het project hebben wij een interne projectgroep geformeerd die wekelijks met DynamicsConsultants samenkwam. Door deze meetings verliep het project soepel en snel. Daarnaast is, op advies van DynamicsConsultants, de scope klein gehouden. Het is namelijk heel verleidelijk om veel zaken tegelijkertijd te willen veranderen en te willen automatiseren. Door het ‘klein’ te houden krijg je meer focus en maak je goed doordachte keuzes.” 

In deze samenwerking werd ook maar weer eens duidelijk hoe belangrijk de input van de opdrachtgever is. Het implementeren van een nieuw ERP-systeem vraagt veel tijd en toewijding van het bedrijf zelf.

“Wij moesten de motivatie en de kwaliteit van ons opgeleverde werk op een hoog niveau houden en dat is goed gelukt! Hierdoor konden de consultants zich richten op hun vakgebied en expertise. Deze wisselwerking heeft ervoor gezorgd dat we samen een mooi eindresultaat hebben weten te realiseren.”

Het upgrade-project met DynamicsConsultants

DynamicsConsultants start elk project met een analyse en het opstellen van een roadmap waarin meerdere fases zijn benoemd. Dit maakt het mogelijk om gestructureerd en in behapbare brokken toe te werken naar een nieuwe toekomstbestendige ICT-omgeving.

Arjen: “Het project is erg succesvol verlopen en we zijn enorm tevreden over het eindresultaat. We hebben verschillende processen geautomatiseerd, maar waar we het meest trots op zijn is het orderproces. Dat is nu zo geautomatiseerd dat er geen foutmarge meer is en er geen medewerker meer aan te pas komt. We kunnen nu veel efficiënter werken, een grote vooruitgang.”

Geweldig om deze feedback te mogen ontvangen van Arjen. Ook wij kijken met veel trots en tevredenheid terug op dit succesvolle project. Wil je meer weten over upgraden? Download dan ons whitepaper of maak direct een afspraak voor een gratis analyse. Je ontvangt dan een roadmap, plan van aanpak en een fixed-price begroting!