Verbeter efficiëntie en focus op groei
Topa Bathroom Products is al meer dan 15 jaar dé totaalleverancier van commerciële badkamerconcepten binnen het zakelijke netwerk. Met een klantenbestand dat varieert van badkamerspeciaalzaken en installatiebedrijven tot projectorganisaties, staat Topa voor persoonlijke aandacht, maatwerk, duurzame relaties en het beschermen van de belangen van hun partners.
Uitdagingen in voorraadbeheer
Vanuit hun distributiecentrum in Tiel bedient Topa zowel Nederland als België met een indrukwekkende belofte: bijna alles uit voorraad leverbaar en de volgende dag bij de klant. Deze belofte bracht echter aanzienlijke uitdagingen met zich mee, vooral bij het beheren van de voorraad.
Het gebruik van Excel voor verkoopvoorspellingen en inkooporders bleek inefficiënt en foutgevoelig. Dit leidde tot reactief werken in plaats van proactief, wat de groei en efficiëntie van Topa belemmerde.
De oplossing: EazyStock en Business Central
Om deze uitdagingen op te lossen, koos Topa voor EazyStock als voorraadoptimalisatie tool, welke zij destijds koppelde aan hun Visma ERP-systeem. Vervolgens werd er gekozen voor een nieuwe ERP-systeem, Dynamics 365 Business Central. Dankzij de kant-en-klare connector voor, verliep deze overstap en integratie snel en probleemloos. Deze combinatie bespaarde niet alleen tijd, maar loste ook veel operationele problemen op.
Bryan van Ingen, Operationeel Manager bij Topa, benadrukt het belang van geoptimaliseerde bedrijfsprocessen. Voor de implementatie van EazyStock was het voorraadbeheer tijdrovend en onnauwkeurig. EazyStock bracht hier verandering in door gebruiksvriendelijke en aanpasbare dashboards te bieden, die cruciale informatie duidelijk en overzichtelijk presenteren.
We gebruiken EazyStock nu dagelijks. Vaak ’s ochtends, voor een uur, om de inkooporders te plaatsen; de rest van de dag is onze inkoper bezig met het nieuwe assortiment. EazyStock heeft veel tijd vrijgemaakt om door te blijven ontwikkelen, – Bryan van Ingen.

Ontdek de innovatieve mogelijkheden in voorraadbeheer
Herken jij de frustraties van een gebrek aan overzicht, fouten in je voorraadbeheer en de tijd die het kost om alles handmatig bij te houden? Dit kan écht anders! In deze webinar deelde wij hoe je met EazyStock geen tijd meer verspilt naar handmatig beheer!
Het resultaat: efficiëntie en focus op groei
De integratie tussen EazyStock en Business Central heeft significante verbeteringen gebracht. “EazyStock is gemakkelijk te gebruiken en zeer duidelijk,” zegt Bryan. “Het is fijn dat je de pagina’s zelf kunt instellen; dit zorgt ervoor dat je de juiste informatie ziet.”
Dagelijks maakt Topa nu gebruik van EazyStock om inkooporders efficiënt te plaatsen, waardoor de inkopers meer tijd hebben om zich te concentreren op het nieuwe assortiment en strategische taken. Dit verhoogde de productiviteit en maakte tijd vrij voor verdere ontwikkeling.
Een ander opvallend resultaat van de implementatie van EazyStock is dat Topa de voorraad heeft kunnen verminderen, terwijl de omzet is gestegen. Dankzij nauwkeurige vraagvoorspellingen en effectieve aanvulstrategieën heeft Topa altijd de juiste voorraad beschikbaar, wat leidt tot hogere verkoopcijfers.
Meer over voorraadoptimalisatie
Meer weten of benieuwd naar jouw mogelijkheden op het gebied van voorraadoptimalisatie? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!