Ga naar de inhoud

MIRON Violetglass ging in twee maanden succesvol over naar Business Central

Met Business Central zijn we enorm schaalbaar, we krijgen veel meer gedaan met een gelijk aantal mensen. Van groot belang gezien onze toekomstplannen”, aldus Martijn Otten directeur MIRON.

In juli 2022 de upgrade-analyse, begin augustus de projectaftrap en op 3 oktober live! Dat kan nooit al te ingewikkeld zijn geweest, zul je denken. Wel dus! Hoe zag het project eruit?

  • Een volledige technische upgrade naar Business Central online
  • Setup- en procesdoorloop van inkoop, verkoop, assemblage, warehousemanagement (inclusief scanning met Mobile WMS van TaskletFactory)
  • De financiële administratie van twee bedrijven (inclusief factuurverwerking met Document Capture van Continia)
  • Het uitvoeren van een proefconversie, het ombouwen van alle documenten (met AdvancedForms van Quadira) de finale go-live-conversie, training van gebruikers en een succesvolle go-live.

Dit alles in twee maanden tijd, bij een bedrijf met meer dan 40 gebruikers en 8 scanapplicaties en best ingewikkelde processen. Voor Business Central-begrippen een middelgrote gebruikersorganisatie. Een topprestatie. Wat is het geheim? Gedrevenheid bij klant en partner, een nauwe samenwerking, ‘stick to the plan’ en bereid zijn om anders te werken dan voorheen.

Wil je weten welke stappen zijn doorlopen met de upgrade naar Business Central? Bekijk dan ons stappenplan en ontdek wat jij kunt verwachten.

Omslagpunt

Nu het verhaal erachter. MIRON Violetglass gebruikte een oudere Dynamics NAV-versie en wilde gaan werken met Business Central. In eerste instantie was gekozen voor Business Central in private cloud in samenwerking met een klassieke Dynamics Partner. Na een jaar van geploeter waarin veel gebouwd werd maar niets bereikt, besloot MIRON het project te staken.

In juli werd SucceedIT gevraagd een analyse van de stand van zaken te doen en advies uit te brengen. Ons advies was hard en simpel: begin opnieuw en ga direct naar Business Central online. Vergeet zoveel mogelijk maatwerk en pas je aan. Maak gebruik van de mogelijkheden van het systeem, aangevuld met bewezen oplossingen voor scanning, documentmanagement en factuurverwerking.

Foto Freek Bos Miron

De niet-lullen-maar-poetsen-mentaliteit en de glasheldere scope waaraan werd vastgehouden, hebben het succes gemaakt!

Freek Bos
Projectleider en Manager IT MIRON

Goede afspraken

Een lastige en moedige keus van MIRON om het project te staken en niet door te blijven modderen. Het vertrouwen in de partner maar ook in de oplossing leek te zijn verdwenen; voor SucceedIT een risicovolle expeditie. Het was belangrijk om heel goede afspraken te maken. Wat mag je van ons verwachten, wat kunnen wij waarmaken en wat verwachten wij van MIRON. We deden een voorstel met veel aandacht voor hoe er samengewerkt zou gaan worden. De standaard is leidend, de inzet van MIRON en SucceedIT maximaal. Geen scopewijzigingen meer en de focus op wat nodig is om live te kunnen gaan.

Wil jij ook mee met de tijd en je bedrijf laten groeien?

Wil je weten of jij toe bent aan de upgrade van NAV naar Business Central? Lees dan ons gratis White paper. Boordevol tips en adviezen voor bedrijven die meer willen doen met minder.

Het project

En zo werd in augustus midden in de zomervakanties gestart. De technische installatie werd handmatig overgezet, maar nu naar Business Central in de cloud (op het Azure-platform), vervolgens werden de apps geïnstalleerd en werd alles klaargemaakt om de gebruikers in september te trainen. Er werd keihard gewerkt aan beide kanten. SucceedIT bleef kritisch en scherp, MIRON nam snel en goed afgewogen besluiten en zorgde voor beschikbaarheid en betrokkenheid op alle niveaus.

 

Resultaat

Freek Bos (projectleider en Manager IT MIRON): “De niet-lullen-maar-poetsen-mentaliteit van SucceedIT en de glasheldere scope waaraan werd vastgehouden, hebben het succes gemaakt. De strategie van minimalisatie van maatwerk en inzet van bewezen oplossingen is de goede geweest.

Martin Plaat: “We zijn enorm trots op wat er in zo’n korte tijd is bereikt met elkaar! Zowel onze eigen mensen als de projectleden van MIRON hebben werkelijk een uitzonderlijke prestatie neergezet. Als er een goede match is en een drive van twee kanten is er héél veel mogelijk!

Martijn Otten (directeur MIRON): “Met Business Central zijn we enorm schaalbaar, we krijgen veel meer gedaan met een gelijk aantal mensen. Van groot belang gezien onze toekomstplannen.”