Vind het antwoord op veelgestelde vragen
Vind hier het antwoord op de veelgestelde vragen rondom Microsoft Dynamics 365, Business Central en meer!
Vind hier snel en eenvoudig antwoord op veelgestelde vragen over de volgende topics:
Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met ons Support Team, wij helpen je graag verder!
Microsoft Dynamics 365
Wat is Dynamics 365?
Dynamics 365 is de naam van Microsoft’s verzameling van bedrijfsoplossingen die een reeks ERP-oplossingen omvatten en een CRM-oplossing die gespecialiseerd is in een aantal bedrijfsgebieden, zoals Field Service, Customer Service, Project Management, enz. Al deze oplossingen heten Microsoft Dynamics 365.
Wat is Dynamics 365 Business Central?
Business Central is de naam voor de ERP-oplossing Microsoft Dynamics 365 Business Central, een Microsoft ERP-systeem voor kleine en middelgrote bedrijven die meer nodig hebben dan alleen financieel beheer, maar ook beheer van de supply chain van het hele bedrijf – met alles van productiebeheer, voorraadbeheer, planning, inkoop, verkoop tot traditionele financiën. Het is de opvolger van Dynamics NAV, ofwel Navision.
Wat is Microsoft Dynamics NAV?
Microsoft Dynamics NAV is de voormalige naam voor de ERP-oplossing Microsoft Dynamics 365 Business Central, die is gericht op kleine en middelgrote bedrijven. Naast klassiek financieel beheer bestrijkt de oplossing de gehele supply chain met productie, voorraadbeheer, distributie, inkoop, verkoop, service, etc. NAV is een afkorting van de vorige naam van de oplossing, Navision.
Wat is het verschil tussen Dynamics NAV en Business Central?
Dynamics NAV is de voorloper van de ERP-oplossing Microsoft Dynamics 365 Business Central. In 2009 stuurde Microsoft de productnaam Dynamics NAV met pensioen, en hoewel het vooral een kwestie is van het vernieuwen van het merk, markeert de naamsverandering naar Business Central in het bijzonder de overgang van Microsoft naar de oplossing die vandaag een Cloud-oplossing is.
De opvolger van Dynamics NAV (Navision), Dynamics 365 Business Central biedt jou een aantal grote voordelen. Zo zorg je dat jij klaar bent voor de toekomst en je bedrijf verder kunt laten groeien. Lees hier meer over Dynamics NAV en Business Central.
Wat betekent het dat Business Central een Cloud-oplossing is?
Microsoft Dynamics 365 Business Central is een echte Cloud-oplossing, oftewel Software-as-a-Service (SaaS) is. Dankzij het cloud based concept, is het overal en altijd te gebruiken. En daarbij beschik je altijd over de laatste versie van Business Central. Updates met nieuwe functies en verbeteringen, worden automatisch uitgevoerd.
Wat is een app voor Business Central?
Binnen Business Central zijn er veel apps beschikbaar, denk aan webshopconnectoren, oplossingen voor scanning, factuurverwerking en voorraadoptimalisatie. Zo breidt jij op een eenvoudige manier de mogelijkheden en functionaliteiten uit binnen je Business Central omgeving. Deze apps zijn ontwikkeld door specialisten, bewezen oplossingen en maandelijks opzegbaar. En niet geheel onbelangrijk, je hebt garantie dat deze blijven werken bij updates van Microsoft Business Central. De apps download je gemakkelijk via de Microsoft AppSource.
Levering & licenties
Kan ik Business Central direct bij Microsoft kopen?
Dynamics 365 Business Central is alleen te koop bij aangesloten en erkende partners van Microsoft. Het is dus niet mogelijk direct Business Central te kopen bij Microsoft. Als Microsoft Gold partner kunnen wij voor je regelen. We zorgen ervoor dat je de juiste oplossing en licenties krijgt zonder gedoe.
Kan ik Business Central ook eerst uitproberen?
Natuurlijk! Je maakt eenvoudig gebruik van de demo van Business Central, waarbij je de eerste 30 dagen altijd gratis krijgt. Ben je na 30 dagen nog steeds zo tevreden, dan kan je in hetzelfde pakket door.
Kan ik mijn abonnement opzeggen
Ja natuurlijk kan dat! Je kan je abonnement elke maand opzeggen. Je licenties worden dan de eerst volgende maand stop gezet. Er geldt slechts een opzegtermijn van één maand. Dus, als je bijvoorbeeld op 15 augustus opzegt, loopt het abonnement voor die licentie nog tot 31 augustus. Je wijzigt het aantal licenties eenvoudig via je Business Central Partner. En natuurlijk kan je al je gegevens dan nog uit Business Central halen.
Wat als ik meer support nodig heb dan in mijn abonnement zit?
Geen probleem, we overleggen samen of de extra uren eenmalig zijn of structureel. Afhankelijk daarvan breiden we je abonnement uit en geniet van nog betere tarieven of we maken een eenmalige offerte voor je.
Support
Wat is SucceedIT Support?
Support van je partner lijkt vanzelfsprekend, maar hoe support wordt uitgevoerd kan per partner verschillen. Wij leggen je daarom kort uit wat je van onze support kan verwachten. Lees hier meer over onze support.
Support bij SucceedIT is onderverdeel in 2 typen.
1. Er is ondersteuning in dagelijks gebruik, oplossen van problemen en updates
2. Nieuwe instellingen in je pakket, documenten aanpassen, workflows instellen etc.