Ga naar de inhoud

Sparkles bespaart veel tijd en geld dankzij de upgrade van NAV naar Business Central

Naar Business Central online

Sparkles maakte sinds 2017 gebruik van Dynamics NAV, maar ervaarde steeds meer frustratie en fouten bij de huidige bedrijfsprocessen. Zo bestond er geen koppeling tussen hun backoffice, de inkoop, voorraad, en hun ERP-systeem. En werd er nog steeds veel handwerk verricht in hun processen. Er was geen overzicht en controle meer over de bedrijfsprocessen. Het werk moet een stuk makkelijker en leuker worden, en daarom moest het anders! De upgrade van NAV naar Microsoft Dynamics 365 Business Central heeft succes geleverd!

Sparkles maakt gebruikersvriendelijke online software waarmee bedrijven en consumenten hun eigen kaarten en uitnodigingen voor grote levensmomenten kunnen personaliseren en bestellen.

Met ruim 50 webshops biedt zij online software aan die zij continu innoveert en verbetert. Ze wil hierbij de beste gebruikerservaring bieden voor haar klanten. Sinds de start in 2011 is Sparkles uitgegroeid tot één van de grootste e-commerce spelers voor gepersonaliseerd life-event-drukwerk in Nederland en België.

Klantcase Sparkles Edwar Hamoen Overstappen van NAV naar Microsoft Dynamics 365 Business Central SucceedIT

“Het traject verliep soepel, er waren geen verrassingen”.

Edward Hamoen

Perfect match

Sparkles besloot op zoek te gaan naar een nieuwe ERP-partner en kwam al snel in contact met SucceedIT. SucceedIT bleek een betrokken en pragmatische partij. Zij begreep de uitdagingen waar Sparkles mee te maken had en keek vooruit. Precies wat Sparkles zocht in een partner.

Naast een technische upgrade met een aantal optimalisaties, koos Sparkles ervoor om de Add-on Document Capture te installeren. Deze slimme en handige uitbreiding op Business Central automatiseert en stroomlijnt de documentafhandeling. Met deze oplossing worden de facturen en documenten van Sparkles nu automatisch gedocumenteerd in Business Central. Dat bespaart Sparkles veel tijd en geld.

Het project

“Het traject verliep soepel, er waren geen verrassingen. Er was 100% inzet van beide partijen en veel draagvlak voor de upgrade. Je merkt dat de training en begeleiding toch vrij snel wegzakken en men in oude patronen terugvalt. We hebben er daarom voor gekozen om een aantal extra trainingen en workshops te organiseren die aansloten op de implementatie. Intern hadden we ook iemand op het project gezet die er tijd voor en affiniteit mee had en dat helpt ook enorm”, aldus Edward Hamoen, Controller en Key-user in het project.

Wil jij ook mee met de tijd en je bedrijf laten groeien?

Wil je weten of jij toe bent aan de upgrade van NAV naar Business Central ? Lees dan ons Gratis Whitepaper. Boordevol tips en adviezen voor bedrijven die meer willen doen met minder.

Resultaat

Edward: “De functionaliteit en de look-and-feel van Business Central zijn een stuk prettiger en passen meer bij deze tijd. De on-premise performance van Dynamics NAV was slecht. De performance en het gebruiksgemak van Business Central zijn stukken beter en het draait als een zonnetje. Door de upgrade werken we efficiënter. We hebben nu direct inzicht in onze performance en door het grotere gebruiksgemak van Business Central werkt iedereen met dezelfde gegevens. We hebben nu meer overzicht en controle over onze inkoop en voorraad en er wordt veel minder handwerk verricht. Daarnaast is een goede en betrokken consultant op het project een echte verademing. SucceedIT was heel goed in staat om onze business en IT bij elkaar te brengen. Dat het ook nog eens heel gezellig was om SucceedIT als partner bij ons te hebben, is mooi meegenomen!”

 

Volgende stap

“Het vervolg van het project bestaat uit een optimalisatietraject. Daarin worden het inkoopproces en de rapportages geoptimaliseerd en zullen we de facturering van de zakelijke markt verder verbeteren. We zullen SucceedIT zeker vaker vragen om met ons mee te denken over het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen.”