Ga naar de inhoud

Plein.nl ging zonder maatwerk probleemloos over naar Business Central

Onlangs is Plein.nl succesvol geüpgraded van NAV 2013 naar Business Central Online! Om te kunnen werken met de nieuwe functionaliteiten en de Cloud stond een upgrade naar Business Central online hoog op hun verlanglijstje. Binnen Plein.nl is bijna alles geautomatiseerd met de focus op e-commerce en de webshop, waarbij betalingen en logistiek worden aangestuurd door een zelfgebouwd warehouse management-systeem.

Plein.nl biedt alles wat je nodig hebt voor de dagelijkse verzorging van jezelf, je gezin, je huis en je huisdier. Het specialistische content platform Tandartsplein werd in 2003 opgericht door Juriaan Spoormaker, waarna enkele jaren later de eerste webshop werd toegevoegd. Vandaag de dag is Plein.nl de grootste e-tailer binnen de persoonlijke verzorgingsbranche, met een uitgebreid en betaalbaar aanbod van A-merken en niche merken op het gebied van verzorgingsproducten. Met meer dan 50.000 producten in het assortiment en 25.000 producten op voorraad, wordt je bestelling de volgende dag bij jou thuis bezorgd.

Met veel ervaring op zoek naar een geschikte partner

Met een zelfgebouwd warehousemanagementsysteem heeft Plein.nl haar eigen IT-team. Wel was er bij de upgrade behoefte aan goede ondersteuning van een Microsoftpartner zonder dat het een gigantisch project zou worden. Plein.nl ging dus op zoek naar een pragmatische partner die goed kan meedenken en kennis inbrengt, waarbij zij wel zoveel mogelijk zelf in de lead wilde zijn en het project overzichtelijk en betaalbaar moest blijven.

Robin de Groot (CFO Plein.nl):Gezien de kennis die wij intern hebben met IT-projecten, hadden wij voor dit project een duidelijke projectmethodiek voor ogen die het nodige aanpassingsvermogen vraagt van een Microsoft-partner. Wij hebben hierin de juiste partner gevonden in SucceedIT.”

Foto van Robin Groot, CFO van Plein.nl

Wij hebben de juiste partner gevonden in SucceedIT

Robin de Groot
CFO bij Plein.nl

Integratie met Business Central

SucceedIT heeft de consultancy geleverd, de integratie met Business Central verzorgd naar de e-commerce-omgeving en geholpen met het overzetten van de factuur-scanningsoplossing Document Capture. Plein.nl heeft de projectleiding gedaan en veel werkzaamheden naar zich toegetrokken.

Martin Plaat (directeur SucceedIT): “Plein.nl heeft veel eigen kennis in huis en weet goed wat ze wil. Onze rol was in dit project weliswaar minder groot, maar goede communicatie en afstemming over taken en verantwoordelijkheden is dan nóg belangrijker. Dat is goed gelukt.

Maatwerk is schandalig

Wil jij weten waarom je beter kan kiezen voor standaard- en bewezen oplossingen en maatwerk moet vermijden? Lees het in ons whitepaper.

Plein denkt in samenwerkingen

De doelstelling was het upgraden naar Business Central online zonder maatwerk, dus bij de technische upgrade is geen maatwerk meegenomen. Plein.nl werkt nu in de Cloud, heeft nauwelijks nog maatwerk en maakt gebruik van een aantal geïntegreerde apps.

Al met al is het een succesvol samenwerkings- en upgradetraject geworden. Door de inzet van de gedreven en enthousiaste medewerkers van Plein.nl, de developers van SetRange en de consultants van SucceedIT zijn we live gegaan volgens planning en hebben we een leuk en succesvol project gedraaid. Plein.nl kijkt zeer tevreden terug op deze samenwerking tussen meerdere partijen.