Ga naar de inhoud

MSA reduceert fouten in het orderverwerkingsproces dankzij Business Central

Sinds kort is MSA B.V (Amersfoort) volledig operationeel met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Het oude IT-landschap was een wirwar van verschillende applicaties voor o.a. de financiële administratie, CRM, een zelfgebouwde databeheerapplicatie en werkten veel met Acces en Excel. Kostbaar, sterk verouderd en het miste de integratie van een geautomatiseerde procesgang. Papier en Excel waren onmisbaar om het werk te doen.

MSA B.V. is gespecialiseerd in direct marketing, mailing, webshop fulfilment en farma fulfilment. Business Central is gefaseerd geïmplementeerd bij MSA. Eerst de financiële administratie, vervolgens alle  beheerde webshops en de logistieke afhandeling van de web-orders. Vervolgens zijn de direct marketingactiviteiten, die qua procesgang meer productiematig zijn, geautomatiseerd.

Alles in 1 systeem

Rob: “Wij werken nu in één geïntegreerd systeem! Zodra er een order binnenkomt, ook de vele webshoporders, worden deze direct geregistreerd in Business Central en is door iedereen de status te volgen. De automatisering van onze webshop fulfilment activiteiten heeft bovendien geleid tot een reductie van het aantal fouten in het orderverwerkingsproces. Dit alles is te danken aan de geautomatiseerde orderafhandeling en goederenscanning.

orderverwerking MSA B.V.

Ons digitale planbord is sinds kort ook in gebruik genomen. Een groot touchscreen waarin iedereen in één oogopslag de status en voortgang van de productieorders kan zien. We staan iedere ochtend rond het planbord om de status te bespreken en indien nodig middels het touchscreen de planning aan te passen.  Onze productieplanner is er blij mee!”

Rob Hermkens CEO MSA

“Als we de groei van het afgelopen jaar hadden doorgemaakt in de oude situatie hadden we 3 extra mensen nodig gehad”

Rob Hermkens
CEO

Het geheim van het succes

Volgens Rob wordt het succes van een implementatie bepaald door de selectie van de juiste software maar nog meer door de kennis en werkwijze van de leverancier. Rob: “SucceedIT heeft hetzelfde DNA als wij: Behandel opdrachtgevers zoals je graag zelf behandeld wilt worden. Wees klantgericht, pragmatisch en resultaatgericht.” “Ik ben ervan overtuigd dat we met de groei die we het afgelopen jaar hebben doorgemaakt, in de oude situatie 3 extra mensen nodig hadden gehad. Dat zijn toch stappen die je wilt bereiken met automatiseren ten tijde van krapte op de arbeidsmarkt. Meer doen met dezelfde groep mensen. “

Wil jij ook mee met de tijd en je bedrijf laten groeien?

Wil je weten of Business Central de juiste oplossing is voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

Resultaat

SucceedIT heeft MSA B.V. begeleidt in het proces om te komen tot een succesvolle implementatie van Microsoft Dynamics Business Central.

Martin Plaat – directeur SucceedIT: “MSA is een  prettige klant om mee samen te werken. Ze staan open voor adviezen maar maken daarbij zelf weloverwogen besluiten. Wat fijn is dat we  op basis van gelijkwaardigheid met elkaar samenwerken. We hebben een paar lastige momenten gekend in het project, maar zijn daar altijd door eerlijke en open communicatie goed uitgekomen. Meer weten over deze klantcase? Neem gerust contact met ons op.