Ga naar de inhoud

Klantcase MPD

Van complex maatwerk naar gestroomlijnde processen in de cloud

Media Pensioen Diensten (MPD) voert de pensioenregelingen uit voor de 65.000 deelnemers van het bedrijfstakpensioenfonds voor de media PNO (PNO Media). PNO Media is dé aanbieder van collectieve pensioenoplossingen voor de creatieve en digitale sector.

MPD is een innovatieve organisatie met een open cultuur en een hands-on mentaliteit waarbij de deelnemers in het fonds altijd centraal staan. Een innovatieve organisatie die tegen de grenzen van haar huidige ERP-oplossing aanliep en graag naar een volgende fase in haar digitale transformatie wilde gaan om klaar te zijn voor de toekomst. Voor een mooie indruk van dit bedrijf en waar zij voor staan, bekijk je hier hun bedrijfsfilm.

Naar de cloud

“De bestaande Dynamics NAV-omgeving waar wij gebruik van maakten was gedateerd en zat vol met complex maatwerk als gevolg van een onlogische procesinrichting. Dit zorgde voor onnodig veel handmatige handelingen en maakte de bedrijfsprocessen moeilijk volgbaar. Ook de stap naar de cloud wilden wij graag maken. Dan zijn we altijd bij met de laatste versie en het is goedkoper dan de on-premise oplossing die wij hadden, simpelweg omdat je veel minder IT-beheeractiviteiten hebt.” Aldus Rens van der Meer, manager Finance, Control & Risk.

MPD dynamicsconsultants

We hadden direct het gevoel hadden dat ze wisten waar ze het over hadden

Onno Scholtens
projectleider

Projectaanpak

SucceedIT staat voor een heldere, pragmatische aanpak en het voorkomen van complex maatwerk. Upgrade-projecten van Dynamics NAV naar Business Central voeren wij zoveel mogelijk uit tegen een fixed-price. Zo ontstaan er geen verrassingen achteraf en weet een opdrachtgever precies waar hij aan toe is.

Onno Scholtens (projectleider bij MPD) over deze aanpak: “De upgrade die we met SucceedIT  hebben gedaan was heel pragmatisch. Ze hebben een technische upgrade gedaan waarmee alle data 1 op 1 meekwam. SucceedIT is hier een echte expert in.”

“We vonden het prettig dat we meteen het gevoel hadden dat ze wisten waar ze het over hadden. Daarnaast hadden ze de regie in handen, korte communicatielijnen en een heel duidelijk traject. Een gestructureerde aanpak, concrete deadlines en snel schakelen. Dat gaf ons veel vertrouwen en resulteerde dan ook in een succesvol project.”

Ben jij klaar voor de overstap naar Business Central?

Neem dan nu contact op en we komen langs voor een gratis analyse

Afscheid nemen van complex maatwerk

Bij een upgrade doen zich natuurlijk ook nieuwe kansen voor. Zoals eerder gesteld zat er veel complex maatwerk in het oude systeem bij MPD. Dat gaf de nodige problemen. Door de overgang naar Microsoft Dynamics Business Central zijn deze problemen opgelost. Complexe handelingen en processen zijn sterk vereenvoudigd. MPD kan haar bedrijfsprocessen nu veel beter volgen en beheren.

Kenan Yildiz, financial controller en functioneel beheerder bij MPD: “We hebben dit project ook aangegrepen om een stuk procesoptimalisatie met betrekking tot facturering door te voeren. Dit kon niet in de oude versie, maar Dynamics 365 Business Central bood hier wel de juiste mogelijkheden voor. Die kans, om dat te verbeteren, hebben we natuurlijk meteen aangegrepen. Dat resulteerde in een flinke tijdswinst en een reductie van de foutgevoeligheid binnen onze processen.”

Technisch gezien zit de grootste winst in het nooit meer hoeven uitvoeren van grote en dure upgrade-trajecten. MPD is vanaf nu altijd up-to-date met de laatste versie van Business Central.