Ga naar de inhoud

Leprastichting heeft overal en altijd toegang tot hun ERP dankzij Business Central

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van NAV 2015, is de Leprastichting onlangs overgestapt naar het toekomstbestendige Microsoft Dynamics 365 Business Central. Waarom? Om maar liefst drie goede redenen!

  1. De oude NAV-omgeving bleek niet langer stabiel en betrouwbaar genoeg te zijn.
  2. Er ontbrak een actuele belangrijke projectenmodule in de oude NAV omgeving.
  3. Updates voor NAV 2015 niet meer beschikbaar maar alleen voor de nieuwe omgeving van Business Central

Daarnaast wilden ze graag 24/7 beschikbaar zijn en wereldwijd toegang hebben tot hun ERP-systeem. Genoeg redenen om op zoek te gaan naar een oplossing en een geschikte partner. Tijdens hun zoektocht kwamen zij al snel in contact met SucceedIT

Missie

Al ruim 50 jaar zet de Leprastichting zich met hart en ziel in voor de strijd tegen lepra, een besmettelijke ziekte die vooral voorkomt in landen als India, Indonesië, Mozambique, Nepal, Nigeria en Brazilië. Jaarlijks worden meer dan 200.000 mensen getroffen door deze ziekte. De stichting heeft als concrete missie om een wereld zonder lepra te realiseren in 2040 en heeft in de afgelopen decennia al veel bereikt. Door tijdige opsporing en behandeling van leprapatiënten, preventieve behandeling van naaste contacten en goede voorlichting aan gezondheidswerkers hebben zij al veel besmettingen weten te voorkomen. Om de missie van de Leprastichting goed te ondersteunen was er behoefte aan een modern ERP-systeem. Na zorgvuldig onderzoek viel de keuze al snel op e ERP-oplossing Dynamics 365 Business Central.

Slimme oplossing

Naast deze upgrade koos de stichting ook voor de installatie van Document Capture, een handige uitbreiding op Business Central die de verwerking en afhandeling van in- en verkoopfacturen automatiseert en stroomlijnt.

We verwachten dat de verwerking van inkoopfacturen efficiënter zal gaan met behulp van Document Capture. Daarnaast behoeven medewerkers niet speciaal naar kantoor te komen om de facturen te coderen en te accorderen en bouwen zij een eigen archief op”, aldus Bart Haverkamp, senior Controller.

“SucceedIT is erg toegankelijk en vraagt goed door op ingewikkelde vraagstukken”

Bart Haverkamp
Senior Controller

Het project

Bart: “Het traject bleek iets langer te duren dan vooraf was gepland. Dat werd vooral veroorzaakt door een add-on die was geïnstalleerd door onze vorige ERP-partner. We zijn daardoor later gestart met de upgrade. We hebben het traject als zeer positief ervaren, waarbij we veel konden sparren met elkaar, snel konden schakelen en waarin de lijntjes kort waren. Behalve een instructie- en trainingsdag, online via teams, hebben we gedurende het traject een keer op locatie van SucceedIT afgesproken en merkten dat dit prettiger werkte dan online.”

In 6 stappen naar Business Central

Welke stappen zorgen voor een succesvolle en snelle overgang naar Business Central? Lees het in ons gratis whitepaper.

Resultaat

Bart: “We zijn het meest tevreden met de continuïteit van de nieuwe omgeving en hopen tijd te kunnen besparen met de add-on Document Capture. Daarnaast besparen we veel kosten op het vlak van hosting en procesefficiency met Document Capture en de inrichting van standaard functionaliteiten als de vaste activa-module. Ook vinden we het prettig dat we vanaf nu altijd de laatste versie van Business Central gebruiken en dat de Microsoft-updates automatisch plaatsvinden.”

SucceedIT is een pragmatische club waar je snel mee kunt schakelen – ze zijn erg toegankelijk. Dat vinden wij belangrijk in een samenwerking met onze partners. Er wordt goed doorgevraagd op ingewikkelde vraagstukken om tot een oplossing te komen.

Volgende stap

Bart: “We gaan nu aan de slag met fase 2, waarin we de inrichting van de projectenmodule willen optimaliseren en tevens gebruik willen maken van Power-BI voor het genereren van rapportages en management informatie.