Ga naar de inhoud

Klantcase Burton Car Company

Upgraden van Navision naar Business Central

Burton Car Company, gevestigd in Zutphen, levert internationaal exclusieve (sport)auto’s. Onder het merk 2CV Parts leveren zij ook auto-onderdelen. Zo’n 4.000 verschillende artikelen, die zij verkopen via hun online-kanaal.  

Burton zag de webshopverkopen de afgelopen 10 jaar flink groeien. Dit verkoopkanaal wordt steeds belangrijker en daarmee nam de vraag naar een goede integratie tussen de webshop en de ERP-oplossing toe. De huidige ERP-oplossing sloot niet meer aan bij de wensen en eisen van Burton. Het werd tijd om over te stappen op een toekomstbestendige oplossing. Deze oplossing vonden zij in Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Van on-premise naar de cloud

Burton Car Company werkte met een lokaal geïnstalleerde (on-premise) versie van Navision. Na installatie hadden er vrijwel geen updates meer plaatsgevonden, zo bleken de beveiliging en de back-ups al enige tijd niet meer optimaal. Maar het grootste probleem was de gebrekkige integratie tussen Dynamics NAV en de webshop. Met de cloud-based ERP-oplossing Business Central kon dit probleem worden opgelost. Hiermee is Burton Car Company in staat meer bedrijfsprocessen te automatiseren en veel efficiënter te werken.

Een goede match

Arjen Oude Alinkoperationeel directeur Burton Car Company: “Op het moment dat we kennismaakten met SucceedIT was er meteen een klik. Dat komt omdat ze down to earth zijn en een businesscase ‘simpel’ aanvliegen. Er waren een aantal uitgangspunten van SucceedIT die mij aanspraken zoals: het elimineren van maatwerk en de heldere afspraken op het vlak van prijsstelling.”

Burton car company

Op advies van SucceedIT hebben we de scope klein gehouden

Arjan Oude Alink
Operationeel directeur

Aanpak

Arjen vervolgt: “Vanaf het begin van het project hebben wij een interne projectgroep geformeerd die wekelijks met SucceedIT samenkwam. Door deze meetings verliep het project soepel en snel. Daarnaast is, op advies van SucceedIT, de scope klein gehouden. Het is namelijk heel verleidelijk om veel zaken tegelijkertijd te willen veranderen en te willen automatiseren. Door het ‘klein’ te houden krijg je meer focus en maak je goed doordachte keuzes.” 

Verdient jouw webshop ook een betere integratie met je ERP?

Neem contact met ons op en we maken een analyse van jouw processen om te bepalen welke stappen jij zou kunnen nemen.

In deze samenwerking werd ook maar weer eens duidelijk hoe belangrijk de input van de opdrachtgever is. Het implementeren van een nieuw ERP-systeem vraagt veel tijd en toewijding van het bedrijf zelf.

“Wij moesten de motivatie en de kwaliteit van ons opgeleverde werk op een hoog niveau houden en dat is goed gelukt! Hierdoor konden de consultants zich richten op hun vakgebied en expertise. Deze wisselwerking heeft ervoor gezorgd dat we samen een mooi eindresultaat hebben weten te realiseren.”