Ga naar de inhoud

Zo verbetert Microsoft voortdurend haar Dynamics 365 Business Central cloud-ERP-oplossing

Afgelopen april lanceerde Microsoft de nieuwe versie van haar succesvolle cloud-ERP-oplossing Dynamics 365 Business Central. Microsoft publiceert elke zes maanden een nieuwe versie van haar populaire ERP-oplossing, met steeds weer meer nieuwe functionaliteiten. Niet alleen op het gebied van verbeteringen in het ERP-domein zelf, maar ook op het gebied van integraties en samenwerking met aanverwante oplossingen, zoals Microsoft Outlook en Microsoft Teams. Om haar oplossingen voortdurend verder te verbeteren benut Microsoft ook de expertise en creativiteit van implementatiepartners en eindgebruikers. Zo verbetert Microsoft constant de gebruikservaring van Dynamics 365.

Dynamics 365 Business Central is een uitgebreide oplossing voor bedrijfstoepassingen, en ontworpen en geoptimaliseerd voor kleine en middelgrote organisaties (mkb). In april 2021 bediende Business Central meer dan 15.000 klanten wereldwijd. De oplossing groeit dus in hoog tempo door, met momenteel meer dan 1.000 nieuwe klanten per maand.

Sinds de start van Microsoft in de cloud-ERP-arena heeft het bedrijf het versie- en release-beleid gewijzigd. Voorheen lanceerde Microsoft elke twee jaar een nieuwe grote versie van haar on-premise ERP- en CRM-oplossingen. Maar in de afgelopen jaren is het bedrijf van een tweejaarlijkse, naar een jaarlijkse update gegaan en vervolgens naar een halfjaarlijkse update; een frequentie die vaak voorkomt in de cloud-wereld. Waar Microsoft echter in uitblinkt is de mate van innovatiekracht die zij bezit om hun oplossingen door te ontwikkelen. Zo verbetert Microsoft voortdurend.

Zo verbetert Microsoft: een stroom van innovaties

Op basis van de enorme Research & Development-budgetten kan Microsoft het zich veroorloven om grote aantallen ontwikkelaars tegelijk aan de verdere verbetering van de business-oplossingen te laten werken. Dit zie je terug in de voortdurende stroom van innovaties; vaak met een (veel) groter volume en meer zakelijke impact dan haar directe concurrenten. Deze innovaties zijn niet beperkt tot het ERP-domein alleen. Die zijn ook steeds vaker te vinden in de integratie met aanverwante producten als Outlook en Teams.

Qua functionaliteit is de integratie met Microsoft 365-onderdelen als PowerBI, PowerApps en PowerAutomate. Hiermee kun je de Business Central-oplossing echt versterken vanuit één cloudplatform.

Om de Dynamics 365-oplossingen voortdurend te verbeteren, implementeerde Microsoft enkele jaren geleden een zogenaamde feedback-loop. Ook bevorderde het bedrijf deze nieuwe manier van werken in de markt. Deze structuur stelt de duizenden implementatiepartners en de tienduizenden eindgebruikers wereldwijd in staat om eenvoudig en transparant productverbeteringen voor te stellen. In het verleden verborg de ontwikkelafdeling zich in een soort van ivoren toren binnen het bedrijf. Dat maakte het moeilijk om nieuwe ideeën geaccepteerd te krijgen.

Tegenwoordig controleren de productmanagers van Microsoft deze feedback dagelijks. Met elke nieuwe productrelease rapporteren ze een snelgroeiend aantal ideeën van partners en klanten die als onderdeel van de oplossing zijn opgenomen. Een geweldige manier om Business Central te laten uitgroeien tot het beste ERP-systeem voor mkb-bedrijven wereldwijd!

Waarom kies je voor DynamicsConsultants?

DynamicsConsultants is een label van SucceedIT B.V. Wij implementeren Business Central en upgraden oude Dynamics NAV-versies (Navision) naar Business Central. Wij doen dit snel en fixed-price. Dat levert én een toekomstbestendige Microsoft-oplossing op die zich razendsnel ontwikkelt en onderdeel is van cloud-platform Microsoft 365, én een samenwerking met een jonge en pragmatische Microsoft-partner die jouw bedrijf op een frisse en effectieve manier helpt bij een optimale inrichting van Business Central.

Geïnteresseerd in DynamicsConsultants als Microsoft-partner? Neem dan contact met ons op. Wij maken graag kennis met je.