Ga naar de inhoud

Microsoft wereldwijde partnerconferentie 2014

De Microsoft wereldwijde partnerconferentie 2014 (WPC) is Microsoft’s grootste jaarlijks terugkerende evenement. Hij vond plaats in Washington D.C., van 13 tot en met 17 juli 2014.
Er werd veel nieuws gepresenteerd omtrent de ontwikkelingen rond Microsoft Dynamics. Ook noemenswaardig is het feit dat in februari 2014 Satya Nadella werd benoemd tot de nieuwe CEO.

Dynamics is de algemene naam voor de business oplossingen van Microsoft. Binnen deze groepsnaam worden binnen Europa drie bekende oplossingen gevoerd. Microsoft Dynamics NAV (voorheen Navision), Microsoft Dynamics AX (voorheen Axapta) en Dynamics CRM.
Microsoft Dynamics logo

De Dynamics divisie heeft een uitstekend jaar achter de rug en schijnt onder Satya Nadella een prima plek te hebben gevonden. Dynamics heeft zich de laatste jaren van een midmarket speler naar een top speler in het Enterprise segment ontwikkeld. Met Dynamics CRM was het bedrijf al succesvol aan de bovenkant van de markt. Bovendien voorspelt Gartner voor de CRM markt tot 2018 een jaarlijkse groei in licenties van 15 procent en in diensten van 10 procent.
Maar met Dynamics NAV en AX heeft de onderneming ook in het fiscale jaar van 2014 weer grote stappen vooruit gemaakt; Dynamics NAV rapporteerde een sterke 30% groei van het aantal nieuwe klanten! Waar de grote concurrent SAP over de laatste 12 maanden uit kwam op minus 9 procent!

Jeff Edwards (ERP strategy) en Fotini Kaklamanou (CRM strategy) bevestigen dat Microsoft grote ambities heeft met haar Dynamics productlijn en haar partnerkanaal.

Zij stelden dat in de afgelopen jaren Computing infrastructuur, Communicatie, infrastructuur en Business applicaties langzaam maar zeker naar elkaar toe zijn gegroeid. Dit maakt het voor Dynamics partners mogelijk om hun proposities verder uit te bouwen.

De Dynamics partner van de toekomst is de trusted advisor van de klant, heeft diepgaande kennis van de business processen van de klant (verticalisatie annex specialisatie), adviseert en ondersteunt de klant in diens IT strategie en verzorgt de integratie naar de diverse deeloplossingen.

Dit is exact de rol die SucceedIT speelt. Geen focus op licentie verkoop of maatwerk maar een goede vertaling van strategie en business processen naar bewezen ICT-oplossingen. Wij zorgen dat organisaties maximaal rendement uit hun Dynamics NAV oplossing halen. Goede integratie van systemen, data kwaliteit en aansluiting van business processen op ICT zijn daarbij cruciaal.

Steeds meer klanten zijn vandaag de dag op zoek naar een geïntegreerde end-to-end oplossing. Die verder reikt dan een stand-alone ERP of CRM systeem. Microsoft ziet daarom graag dat Dynamics partners meer doen dan zich comfortabel binnen het hun bekende ERP of CRM domein te verschansen.

Dynamics partner dienen zich breder te oriënteren, dienen een volledige oplossing te bieden en moeten daarvoor ook over de grenzen van de Dynamics ERP en CRM te kijken.  Een voorbeeld hiervan zijn de producten BI4Dynamics en EazyStock die SucceedIT aanbiedt. Daar waar Dynamics ERP en/of CRM te kort komen dienen partners mee te denken over aanvullende oplossingen die naadloos aansluiten op het Microsoft Dynamics platform.

BI4Dynamics

Dit programma biedt de mogelijkheid om op gestructureerde wijze data te onttrekken uit Microsoft Dynamics NAV en AX. De oplossing biedt een wizard om een datawarehouse eenvoudig te configureren. Hiermee worden klanten in staat gesteld data op eenvoudige wijze te analyseren, te consolideren en te rapporteren. Lees hier de brochure.
BI4Dynamics logo

EazyStock

EazyStock is een betaalbare maar krachtige oplossing voor vraagvoorspelling, inkoop, voorraadbeheer en -optimalisatie voor middelgrote organisaties. EazyStock is eenvoudig te koppelen aan ERP of WMS oplossingen en is volledig webbased. Waar ERP te kort schiet heeft deze geavanceerde software interessante voordelen:
EazyStock kan zorgen voor een voorraadreductie; het reduceren van voorraadkosten tot wel 30%. Tevens de servicegraad verhogen met 30%.
Dit zorgt er in de praktijk voor dat de sales-afdeling geen “nee” meer hoeft te verkopen aan klanten, omdat de juiste artikelen altijd voorradig zijn. Bovendien is het financieel voordeling; men loopt minder risico over de voorraad en bevrijd kapitaal.
EazyStock logo

 

Bron: “Verslag WPC 2014, PartnerMasterclass, Guus Krabbenborg”.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.