Ga naar de inhoud

Heb jij het lef om je ERP integraal te gebruiken?

Veranderend koopgedrag en de hogere verwachtingen van moderne klanten dwingen bedrijven om meer geïntegreerd te opereren. Jouw klanten doen immers zaken met jouw hele bedrijf en niet alleen met de verkoopafdeling of het magazijn.

Helaas is het niet voldoende om een stuk software te kopen dat integraal gebruikt kan worden. Uiteindelijk gaat het erom of jouw bedrijf bereid is om die softwareoplossing op een geïntegreerde manier te gebruiken. Je doel is om de hele organisatie als één geheel samen te laten werken. Hier is doorzettingsvermogen, vasthoudendheid en moed voor nodig!

Gebruik van informatie-eilanden

Veel bedrijven gebruiken een IT-architectuur niet integraal maar op basis van informatie-eilanden. Denk aan afdelingen, divisies of lokale dochterondernemingen. Ze beschikken allemaal over verschillende softwaresystemen om bedrijfsgegevens te registreren en te onderhouden. Het gevolg van deze ‘informatiesilo’s’ is dat je gegevens moet hersleutelen, te maken hebt met meerdere versies en er vertraagde besluitvorming is op basis van onvolledige, verouderde en soms zelfs misleidende ‘managementinformatie’. Als je op dit moment werkt in zo’n IT-architectuur dan heeft dit invloed op je concurrentiepositie en leidt dit tot afnemende loyaliteit bij klanten en medewerkers. En dat zet druk op je financiële resultaten.

Zorg voor een overkoepelend projectdoel

Dit probleem oplossen is niet zo eenvoudig als een nieuwe geïntegreerde software-oplossing kopen. Het echte werk begint met de definitie van een aantrekkelijk overkoepelend projectdoel. Zo een waarmee je je afdelingen en medewerkers enthousiast maakt. Je moedigt ze aan om hun eigen subdoelstellingen in te ruilen voor dat ene grote doel. Denk integraal!

Deze fase is de meest gewaagde stap naar projectsucces. De verantwoordelijkheid voor deze fase ligt bij het topmanagement van jouw organisatie. Natuurlijk moet je door de zure appel heen bijten! Helaas heeft het senior management vaak gewoon niet het lef om afdelingsbelangen, dominante managers en de niet-coöperatieve houding van werknemers uit te dagen.

Vier vragen bij de start van je implementatie

  1. Wat zijn onze 5 belangrijkste informatiesilo’s?
  2. Welke silo frustreert intern het meest?
  3. Welke silo hindert onze klanten het meest?
  4. En wat is het jaarlijkse verlies aan omzet, marge en klantloyaliteit door deze silo’s?

 

Als jij bereidt bent om deze organisatorische hindernissen te nemen voordat de implementatie begint, zijn er aanzienlijke winsten te behalen. Winsten die nooit bereikt kunnen worden met een zogenaamde lift en shift van jouw huidige ‘IT-lappendeken’ naar een nieuwe ERP-softwareoplossing.

DynamicsConsultants

DynamicsConsultants is een label van SucceedIT. Wij implementeren Business Central en upgraden oude Dynamics NAV-versies (Navision) naar Business Central. Business Central is de alles-in-één bedrijfsoplossing van Microsoft die volledig cloud-based is. Microsoft 365 is de basis voor volledige integratie van processen en biedt zowel CRM- als ERP-oplossingen die als één geheel functioneren binnen het Microsoft365-platform.

Microsoft Dynamics 365 is sterk geïntegreerd in bekende Office-producten als Outlook, Word en Excel. Microsoft 365 brengt alle informatie bij elkaar in een vertrouwde en veilige omgeving, toegankelijk voor iedereen binnen het bedrijf. Het bewerken en delen van documenten, agenda’s en andere tools maakt samenwerken met collega’s en relaties makkelijk en overzichtelijk. Zo maak je eenvoudig een einde aan eilandautomatisering binnen jouw bedrijf.

Interessant voor jouw bedrijf? Vraag dan een gratis analyse aan. In deze analyse stellen wij een roadmap op en geven wij advies over fasering, het uitfaseren van maatwerk en komen wij met een concreet stappenplan en een begroting, en waar mogelijk zelfs een fixed-price aanbod! Zo heb je duidelijkheid en zijn er geen verrassingen achteraf. Een menukaart zeg maar, waarmee jij ook kunt bepalen hoe je het project wilt faseren en in welk tempo.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.