Ga naar de inhoud

Cloud-First-strategie maakt Microsoft ijzersterke ICT-partner 

Eén van de belangrijkste lessen die we van de huidige crisis kunnen leren, is dat het niveau en de kwaliteit van jouw IT een enorme impact kan hebben op de veerkracht en de robuustheid van jouw processen, en soms zelfs op jouw overlevingskansen. De vraag is of je momenteel met de juiste strategische IT-leveranciers samenwerkt. Heeft deze een cloud-first-strategie? Zijn dit sterke partijen met voldoende toekomstperspectief? Zo ja, zijn ze financieel sterk genoeg om de zware investeringen in de voortdurende innovatie van hun producten en diensten voort te zetten?

In het jaar 2013 werd Microsoft gezien als een ‘old school’-leverancier. Een grote aanbieder met een sterke positie en een groot klantenbestand. Maar ook een trage en logge organisatie, die vaak laat op veranderende markteisen reageerde (ondanks de enorme R&D-investeringen) en niet erg effectief was in het creëren van innovatieve producten en diensten.

Cloud-First-strategie

De benoeming van Satya Nadella als de nieuwe CEO van het bedrijf in 2014 bleek het begin van een radicale verandering. Aan de product zijde introduceerde hij de ‘Cloud-First, Mobile-First’-strategie die in die tijd behoorlijk vooruitstrevend was. Maar Nadella’s beste bijdrage lag op het gebied van de bedrijfscultuur. Hij daagde de hele organisatie uit om van een ‘know-it-all’-cultuur naar een ‘learn-it-all’-cultuur te gaan. Zijn leiderschap was effectief bij het afbreken van interne silo’s en hij was een sterke promotor van een betere samenwerking tussen de afdelingen.

De eerste resultaten van deze inspanningen en nieuwe strategieën werden al snel zichtbaar. De uitgesproken keuze voor een Cloud-First-strategie zorgde voor een enorme groei in cloud-omzet. Er werden lucratieve samenwerkingsovereenkomsten gesloten met concurrenten als SAP, Salesforce en Apple. Veel van de sterke standalone-producten werden geleidelijk onderdeel van het intelligente cloud-platform van Microsoft.

Leider in digitale transformatie

Tegenwoordig wordt Microsoft gezien als een echte leider op het gebied van digitale transformatie. De missie van het bedrijf is om elke persoon en elke organisatie in staat te stellen meer te bereiken. Dat is ook precies wat Microsoft doet! Het bedrijf is nog steeds de onbetwiste koploper als het gaat om investeringen in R&D. Maar ze hebben daarnaast ook het lef om snel te handelen als het gaat om het verkrijgen van waardevolle technologie. Sterke innovaties worden in hoog tempo op de markt gebracht, die het krachtige, intelligente Microsoft 365-cloud-platform verder versterken. Een recent voorbeeld van productontwikkeling is de lancering van Microsoft Viva, een geïntegreerde oplossing voor werknemerservaringen. Een ander voorbeeld is de recente overname van Nuance Healthcare, marktleider op het gebied van kunstmatige spraaktechnologie, voor bijna $ 20 miljard.

Microsoft is een financieel gezonde organisatie. Een onderneming die ook zichzelf opnieuw heeft uitgevonden en producten op de markt brengt die vooruitstrevend zijn omdat ze luistert naar de wensen van de markt.

Dynamics Consultants

Met DynamicsConsultants doen wij hetzelfde. We luisteren naar de wensen van de klant, groeien, zijn financieel gezond en weten wat er speelt in de Nederlandse markt. Wij maken gebruik van de innovatiekracht van Microsoft en bouwen onze diensten en producten voort op hun Cloud-First-strategie.

Meer weten over onze aanpak omtrent Microsoft 365 Dynamics Business Central? Na een korte analyse kunnen wij exact bepalen wat nodig is, waarna we een fixed-price aanbod zullen doen. Geen risico’s, glashelder en geen verrassingen achteraf. Wij maken werken leuker en makkelijker en zorgen dat je klaar bent voor de toekomst.

Meer weten over overstappen naar Business Central? Neem contact voor een kennismaking op of vraag onze gratis analyse aan.